ציוד אופנועי שטח – בחירת האביזרים הנכונים

אביזרים לאופנוע שטח
נובמבר 22, 2022 0 Comments

כאשר אתה מתחיל אופני עפר, אתה צריך לרכוש סוגים מסוימים של ציוד. אביזרים אלה יכולים לחסוך לך זמן, כסף וטרחה. חלק מהאביזרים הללו כוללים ערכות כלים קומפקטיות, כמוסות סי.בי. די, חבילות לחות ועוד. בהתאם לצרכים הספציפיים שלך, אתה יכול לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות.

איזה ציוד נדרש לאופנועי שטח?

החלק הראשון של הציוד שאתה צריך עבור אופני עפר הוא משאבת צמיג. אביזר זה מאפשר לך לנפח ולהוציא את האוויר הצמיגים שלך בתוך דקות, מבלי למצוא מכונאי. ציוד נוסף שתרצה לרכוש הוא מדחס צמיגים. ניתן לחבר מכשירים אלה לסוללת אופנועי שטח שלך, ויכולים לנפח צמיג תוך שתי דקות בלבד. תזדקק גם לרפידות ברכיים ומרפקים, שיעזרו להגן עליך מפני פציעות בעת השלכתך מהאופניים. אתה יכול גם לרכוש סד ברך שיעזור לתמוך בברכיים בזמן הרכיבה.

אתה גם צריך לוודא שאתה יודע את החוקים במדינה שלך. אופנועי שטח אינם חוקיים ברחוב במדינות רבות, ותצטרך לקבל אישור להשתמש בהם. בטקסס, למשל, אופנועי שטח אינם מורשים ברחוב אלא אם כן הם משתנים כדי לעמוד בחוקי המדינה.

קסדה היא גם הכרח. קסדה מגנה עליך מפני האלמנטים, ומגנה על הראש והצוואר מפני פציעות טראומטיות. תאונות אופנוע הן עסק רציני, ופגיעות ראש הן הגורם השכיח ביותר למוות ולמוגבלות קבועה. אפילו מכה קלה עלולה להוביל לפגיעות מוח טראומטיות, כמו זעזוע מוח, העלולות לפגוע בתפקודים הקוגניטיביים של הרוכב.

ציוד חיוני נוסף הוא ערכת כלים טובה. מברג מחגר הוא חיוני, ואחד עם מספר קבצים מצורפים יחסוך מקום. סט של ברגי פיליפס, טורקס וראש שטוח הוא גם חיוני. תרמיל צריך להיכלל גם כן, כפי שהוא אידיאלי להובלת מזון ומים בעת רכיבה. לבסוף, מפתח ברגים מצת הוא הכרח אם אתה הבעלים של אופנועי שטח 2 פעימות.

איזה סוג של ציוד אופנועי שטח אתה יכול לקנות?

ציוד מגן חיוני לבטיחות הרוכב. ציוד זה חייב להיות מצויד כראוי לגוף הרוכב. זה צריך להתאים בנוחות מבלי להגביל את התנועה. זה צריך גם לספק הגנה נאותה מפני שחיקה, כוויות, שלפוחיות. ציוד המגן המתאים חיוני לכל סוגי הרכיבה.

אתה יכול לקנות ציוד ספציפי לאופנועי שטח שלך. חלקם מוכנים מראש, בעוד שאחרים חייבים להרכיב בעצמכם. כלים וציוד אחר חשובים כאשר נדרשת תחזוקה על מסלול המרוצים או השביל. זה צריך להיות קל לנשיאה וצריך לכלול רק פריטים חיוניים. ישנן אפשרויות רבות באינטרנט לרכישת ציוד חיוני.

אתה צריך הגנה על הרגליים והזרועות. זוג מכנסיים טוב נחוץ כדי להגן על זרועותיך. אתה יכול גם לבחור שריון לקרסוליים ולשוקיים. הלבוש המתאים יכול גם להגן על העיניים מפני קרני השמש. העליון צריך להיות עשוי מחומר באיכות גבוהה כדי להבטיח נוחות בעת רכיבה.

קסדות הן עוד חתיכה חיונית של ציוד אופנועי שטח. קסדה טובה יכולה להציל את חייך או להגן עליך מפני פגיעה חמורה. וודא שהקסדה מאושרת מנקודה. לקסדה ספציפית לאופנועי שטח צריכה להיות גם מגן שמתהפך כלפי מטה כדי להרחיק את הלכלוך מהפנים שלך. הקסדה צריכה להיות גם נקודות אוורור.

כיצד לבחור ציוד אופנועי שטח?

בחירת ציוד רכיבה לאופנוע שטח הנכון חיונית לנסיעה בטוחה. אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון הוא קסדה. קסדה איכות יגן עליך ביותר תימשך שנים עם טיפול נאות. התאמה היא שיקול חשוב נוסף. סוגים שונים של קסדות מתאימים לצורות וגדלים שונים של הראש, וכדאי לנסות כמה בחנות אופנועי שטח המקומית שלך לפני שתרכוש אחת.

משקפי מגן הם עוד פריט חיוני של ציוד אופנועי שטח. לא רק שהם יגנו על העיניים ועל הפנים שלך מפני השמש, אלא שהם גם יעזרו לך להתמקד בשביל. משקפי מגן בגודל נוער מצוידים לרוב בתכונות דומות למשקפי מגן למבוגרים, כולל עדשות נגד ערפל, תאימות קרע וזרימת אוויר אופטימלית.

כפפות הן עוד ציוד חשוב. אלה צריכים להתאים היטב מעל המגפיים שלך ולהיות מוגנים מפני האלמנטים. כדאי גם לבחור כפפות אטומות למים ובעלות מעטפת חיצונית. זוג הכפפות הנכון לא רק יגן עליך מפני האלמנטים אלא גם ישפר את בטיחותך בזמן הרכיבה. אם אתם מתכננים להתחרות בתחרות, וודאו שיש לכם את הציוד המתאים.

פלטות ברכיים וכריות ברכיים הן גם חלקים חשובים של ציוד לאופנועי שטח. הילוכים אלה יכולים לעזור לך להימנע מפציעות בברכיים, הנפוצות במהלך הרכיבה. הברך הפלטה ואת רפידות זמינים עבור דיסציפלינות שונות, אז למצוא אחד שמתאים לצרכים שלך והוא נוח.