מהם בגדי ריקוד?

primadance
אפריל 15, 2023 0 Comments

לבוש ריקוד מתייחס לבגדים ואביזרים המשמשים רקדנים במהלך אימון, חזרות, אודישנים, הופעות ותחרויות. זה עשוי להשתנות בהתאם לז'אנר הריקוד המתאמן, אך כולל בדרך כלל בגדי גוף, טייץ ונעליים.

בתחילת המאה ה-20, רקדנים נטשו בהדרגה את הלבוש המגביל לבגדים רפויים ונוחים יותר בשל רקדנית אמריקאית הידועה בשם איזדורה דאנקן. היא זוכה ברבים לשינוי זה באופנת הריקוד.

אילו תלבושות לובשות רקדנים?

בגדים שלובשים רקדנים הם חלק בלתי נפרד מחווית ההופעה שלהם. ישנן תלבושות ריקוד שונות לגברים ולנשים כאחד – חלקן מסורתיות יותר מאחרות.

לבוש בלט יכול להיות מאוד חושפני ויש להתאים אותו בזהירות לעבודת פוינט, במיוחד עבור נעלי פוינט. הם צריכים לספק מספיק תמיכה אבל לא להגביל את התנועה כדי שהאימון שלך יניב תוצאות מקסימליות.

רקדניות יכולות למצוא שמלות רבות המתאימות להן ללבוש בהופעה, כולל בגדי גוף וטוטוס בבדים שונים המעוטרים בפרטים או אבני חן נוצצות.

טוטו לובשים על ידי גברים ונשים כאחד כדי למשוך תשומת לב לחלקים ספציפיים בגופם וליצור צללית נשית ומחמיאה יותר.

בגדים אלה יכולים להגיע באורכים שונים, עם גרסאות ארוכות יותר הכוללות בד דיאפאני המכסה את הברכיים. לרוב עשוי מחומר שיפון או ג'ורג'ט ונלבש מתחת לבגד גוף.

שמלות טוטו הן בחירה פופולרית נוספת של תחפושת. כמו חצאיות, אלה מורכבות מחלק העליון של קמיצה עם חצאית טול מחוברת – הן מעולות לחזרות מכיוון שהצורה והגודל שלהן דומים לאלה של טוטו אמיתי, מה שהופך אותן לשימושיות מאוד בריצות אימון.

נערות ונשים צעירות בוחרות לעתים קרובות ללבוש כוסות חזייה מתחת לתלבושות הריקוד שלהן לתמיכה נוספת, ולספק מבנה נוסף מבלי להפריע לקו התחפושת שלהן. כוסות החזייה מגיעות בכל הצורות והגדלים כדי לספק גם נוחות.

בגד גוף קולר הוא אחת הבחירות המבוקשות ביותר, ויכול להחמיא כמעט לכל סוגי הגוף. סגנון הקופסה הקל מאפשר לבישה מהירה תוך כדי מראה על החלק האחורי של הצוואר והכתפיים.

גופיות מציעות חום נוסף בחורף כשכבה נוספת. שילוב חותלות עם גופיות אלו יוצר את השילוב האולטימטיבי של חום ותנועה.

מהי תלבושת ריקוד סטנדרטית?

תלבושות ריקוד סטנדרטיות לובשות רקדנים כדי לשפר את סוג הריקוד שהם מבצעים ולהוסיף יכולות רגש או סיפור. יתר על כן, הוא מאפשר לרקדנים לנוע בחופשיות מבלי לחוות אי נוחות בזמן ההופעה.

בבחירת תלבושות ריקוד, חיוני לקחת בחשבון גם את ז'אנר הריקוד שתבצע וגם את גיל הרקדנים. ילדים צעירים עשויים שלא להיות מסוגלים ללבוש תלבושות מורכבות או משוכללות יותר ולכן אפשרות פשוטה יותר עשויה לעבוד בצורה הטובה ביותר; מצד שני, רקדן מבוגר עשוי לרצות משהו יותר משוכלל עבור הופעות או תחרויות.

לא משנה את ז'אנר הריקוד המבוצע, על רקדנים ללבוש בגדים המאפשרים להם לנוע בחופשיות ומתאימים למיקום בו תתקיים ההופעה. בעת בחירת תחפושות, שימו לב היכן ומתי ייעשה בהן שימוש.

התחפושת הסטנדרטית של רקדנים סלוניים כוללת חולצת זנב, וסט (נקרא גם חזייה), מכנסיים וקשת לבנה; וכן מטפחת כיס, מטפחת כיס מטפחת כיס חפתים וניגלי חולצה בצבע שחור אחיד; בעוד שמכנסיים עשויים להתאים או בניגוד לצבע חולצת הזנב שלהם.

תוכניות סטנדרטיות ו-American Smooth דורשות שהחולצה תהיה מוצקה ללא דפוסים או שיבולים מחזירי אור וכוללת צווארון נכנס/מכופתור. יתר על כן, רצוי להוסיף פפיון לבן כתוספת טאץ' וחפתים יוקרתיים או ניטים לחולצה יכולים להוסיף משיכה נוספת.

חולצות ריקודים סלוניים בנויות בדרך כלל מבד משי ברמה גבוהה. לא רק שהחולצות הנוחות והמסוגננות הללו מצוינות לריקודים סלוניים, אלא שקלות התחזוקה שלהן גם הופכת אותן לקל יותר מאי פעם לטפל ולתחזק אותן.

מטרתן היא לשמור על מראה חלק וישר גם במהלך תנועות ריקוד מורכבות, דבר חיוני במיוחד לנשים בשל האופי התובעני של שגרת הריקוד.

רקדנים לטיניים לובשים בדרך כלל שמלה בשני חלקים, המורכבת מחצאית ומחלקים עליונים כאחד. החלק התחתון כולל בדרך כלל מכנסיים קצרים או מכנסיים שחורים עם פס סאטן אנכי אופציונלי ברגל החיצונית או רצועות סאטן – שתי האפשרויות מרכיבות את השמלה הספציפית הזו בשני חלקים.

אילו בגדים לובשים רקדני בלט?

רקדני בלט לובשים סוגי לבוש שונים שעוזרים לשמור על חום, נוחות, ולהופיע בשיא ביצועיהם – כמו גם למנוע פציעות.

בגדי גוף וטוטוס הם מרכיבים בסיסיים בקרב רקדני בלט, המציעים גמישות תוך שמירה על נוחות תוך כדי תנועה. חומרים פופולריים לבגדים אלה כוללים משי, ניילון, מוסלין, טרלטן וטול.

גרביונים הם פריט לבוש חיוני נוסף הנלבש על ידי רקדני בלט, הכולל חומר דק אך גמיש שנועד

תמיכה ברגליים בזמן הריקוד. סביר להניח שתמצא את הגרביונים האלה ברוב אולפני הריקוד או חנויות הלבשה מקוונות.

נעליים הן פריט חיוני של בגדי ריקוד, המאפשרות לרקדנים להניע את כפות רגליהם בצורה חלקה תוך חיזוק כל שרירי כף הרגל. זמין בחומר עור או קנבס ועם אפשרויות סוליה מלאה או מפוצלת; כמו גם צבעים רבים; הם בדרך כלל עולים $20-35 כל אחד.

רקדנים צריכים תמיד לנסות ולהתאים את הנעליים שלהם על ידי מומחה בחנות הריקוד המקומית שלהם לפני רכישתן, ועליהם לשמור אותם במצב מצוין על ידי אחסון וטיפול נכון.

יש ללבוש טייץ מעל נעלי בלט כדי להגן על הרגליים ולספוג זיעה, ולכסות את הקרסוליים מבלי להגביל. בנוסף, הצבע שלהם צריך להתאים גם לבגד הגוף וגם לנעליים כדי שהמורים ידעו היכן למקם כל תלמיד על הרצפה.

רקדני בלט צריכים בנוסף ללבוש גרבי צוות לבנות או גרבי קרסול שחורות כאשר הם משתתפים בשיעורי בלט; אלה יראו למדריך שלהם היכן נמצאים הקרסוליים שלהם ויסייעו להבטיח עמידה נכונה.

בגדים אחרים שלובשות בלרינות כוללות נעלי בלט, מחממי רגליים ומכנסי סריג קצרים. במהלך החורף או באולפנים קרים בגדים אלו עוזרים לבלרינות להישאר חמות ולמנוע התכווצויות שרירים; הם עשויים לשמש אפילו כדי להדגיש תנוחות או תנועות ספציפיות.

מה מיוחד בבגדי ריקוד?

לבוש ריקוד מתייחס לבגדים שלובשים רקדנים במהלך שיעורי בלט או הופעות, שנועדו לשקף רגשות או סגנונות ספציפיים תוך מתן נוחות וניידות לכל שחקן.

לבוש מתאים יכול לעשות הבדל עצום לרקדנים בכל גיל ובכל רמת יכולת, לעזור להם להרגיש בנוח יותר עם הסגנון שהם מבצעים ולהיות פתוחים יותר לקחת צעדים וכישורים חדשים בתאבון.

בגדי ריקוד בנויים בדרך כלל מבד מתיחה הנקרא לייקרה. פותח במקור כדי לעזור למתעמלים לנוע בחופשיות רבה יותר, כיום ניתן למצוא חומר זה המשמש לצורות רבות של פעילויות ספורט ובגדי ריקוד.

ישנם סוגים שונים של לייקרה. מגרסאות נוצצות שמזכירות את ילדותנו ועד לגרסאות משעממות חסרות ברק רב; ניילון לייקרה נוטה להיות פחות טכנית ממקבילותיה.

כותנה לייקרה נבחרת לרוב על ידי רקדנים מכיוון שהיא מרגישה יותר כמו חולצת טריקו על העור ומציעה מתיחה יוצאת דופן. יתר על כן, חוסר האיכות החלקלק שלו אומר שהוא מתאים יותר לרקדנים צעירים יותר ללבוש בנוחות.

בדים אחרים המשמשים לייצור בגדי ריקוד כוללים ספנדקס וניילון, המספקים תכונות דומות כמו לייקרה. חומרים אלה משמשים לעתים קרובות בעת עיצוב בגדי גוף וחותלות שילבשו מתחת לתחפושות.

גרביונים הם אולי הצורה המגוונת ביותר של בגדי ריקוד, הנלבשים הן במהלך שיעורי בלט והן על הבמה. מהמותניים ועד הרגליים, הבגדים הצמודים הללו מספקים כיסוי גוף מלא – הכרח הכרחי לכל רקדן!

בגדי גוף הם סוג נוסף של בגדי ריקוד הנלבשים בדרך כלל על ידי בלרינות, מחליקות אמנותיות ומדריכי אירובי בקרב ספורטאים רבים אחרים. בגד זה מקשה אחת ללא תפרים הפך גם יותר ויותר פופולרי עם הזמן.

איזדורה דאנקן הייתה אחת מחלוצות המחול המודרני בשנות ה-20. היא עשתה גלים על ידי נטישת תלבושות הבלט המסורתיות ללבוש נועז וזוהר יותר – משהו שרקדנים קלאסיים נרתעו מלעשות בעבר.

למידע נוסף לחצו: primadance